Neen, we handelen in deze niet als vastgoedmakelaar, maar als een adviesbureau met jarenlange ervaring in vastgoedverkoop en -aankoop. U als verkoper van uw eigen woning ondersteunen en adviseren van A tot Z is wat wij doen.
Neen, we handelen in deze niet als vastgoedmakelaar, maar als een adviesbureau met jarenlange ervaring in vastgoedverkoop en -aankoop. U als verkoper van uw eigen woning ondersteunen en adviseren van A tot Z is wat wij doen.
Neen, wij komen als vastgoedcoach niet tussen in de bezichtigingen en bemiddeling. Uiteindelijk kent u alleen uw woning als geen ander! Het betekent daarom zeker een grote meerwaarde als u de kandidaat-kopers zelf rondleidt. En deze kopers hechten doorgaans meer belang aan wat de eigenaar zegt dan wat een makelaar hen kan vertellen. We bereiden u hierbij anderzijds zeer goed voor met o.a. alle (juridische) documenten, pandbrochures, hoe te onderhandelen en extra tips & tricks m.b.t. uw woning.
Indien u met ons in zee wilt gaan om samen uw woning te verkopen, krijgt u van ons alle Tips & Tricks m.b.t. de verkoop van uw eigendom, ook voor het perfect organiseren van de bezichtigingen...
Wij hebben de ervaring dat kopers het juist heel aangenaam vinden als de bewoners de rondleidingen doen. Dat geeft net een huiselijkere sfeer. Kopers kunnen alle vragen meteen stellen en de bewoners weten het meest over het huis en de buurt. Rondleiden is helemaal niet moeilijk, waarschijnlijk heeft u, toen u het huis kocht, dit ook aan uw vrienden en familie laten zien. Uw huis voorstellen aan een potentiële koper is niet anders. Bovendien wijst ook onderzoek uit dat potentiële kopers liever van eigenaars horen wat hun ervaringen waren en meer vertrouwen hebben in informatie die niet van een professioneel verkoper komt, waarvan geweten is dat ze op commissie werken. En u spaart bovendien (tien)duizenden Euro’s aan commissie uit.
De verkoper heeft een meldingsplicht die inhoudt dat de verkoper alle gebreken die bij hem bekend zijn, moet melden aan een potentiële koper. Dit geldt niet voor de gebreken die duidelijk zichtbaar zijn voor de koper. Ook moet de verkoper de rechten van anderen op zijn perceel melden aan de koper. De potentiële koper wordt zo, voordat hij overgaat tot het kopen van een huis, op de hoogte gesteld van de toestand van de woning.
Als de potentiële koper na de bezichtiging interesse in uw woning heeft, laat deze snel genoeg van zich horen. Bijvoorbeeld om een tweede bezichtiging aan te vragen of om een bod uit te brengen. Om belangstellenden op een laagdrempelige manier een reactie op uw woning te vragen, kan u hen ook altijd contacteren met de vraag wat ze ervan vonden.
U bent de eigenaar van de woning, dus uiteindelijk bepaalt u zelf de vraagprijs. Ons objectieve schattingsverslag is enkel een richtlijn die gebaseerd is op de analyse van uw huis en vergelijkbare panden in de buurt. Wel kunnen wij de richtprijs sterk aanraden als u doelt op een vlotte verkoop. Kopers hebben vandaag de dag ook gratis toegang tot alle beschikbare prijzen omdat die gepubliceerd staan op immosites. Afwijken van een marktprijs heeft daarom typisch gevolgen op de duurtijd van het verkoopproces.
Als verkoper en koper het eens zijn geworden over de prijs, opleveringsdatum en voorwaarden, dan moeten de afspraken schriftelijk vastgelegd worden in een koop-verkoopovereenkomst. Dit gebeurt door het aanstellen van een notaris. Eigenlijk is het aanstellen van de notaris een taak van de koper en niet de verkoper, maar als verkoper kan u ook altijd uw notaris aanraden of opteren om met twee notarissen te werken. Wanneer er met twee notarissen gewerkt wordt is er geen dubbel ereloon te betalen maar delen de notarissen het wettelijk vastgestelde vaste tarief onderling door twee. De notaris of notarissen nemen de voorlopige en finale koop-verkoopovereenkomsten rustig met u en uw koper door, onderzoeken of alle wettelijke bepalingen in orde zijn en leggen duidelijk uit hoe het proces verder in zijn werk gaat.
Neen, wij werken niet met commissies zoals de traditionele vastgoedmakelaar. Wij werken met vaste tarieven, en dus zonder torenhoge commissies! Hierdoor kunt u bij de verkoop van uw woning duizenden Euro's uitsparen...
Om een goede dienstverlening te garanderen vragen wij steeds een voorschot. Het restant is te betalen binnen een termijn na het afronden van alle werken.
Bij een makelaar betaalt u een commissie, m.a.w. een percentage van de verkoopprijs. Die prijs weet u pas als de woning verkocht is en loopt gemakkelijk op tot vele (tien)duizenden Euro’s. In die prijs zitten vaak nog geen documenten zoals een objectieve waardepaling, professionele foto’s, EPC- en E-keuringen vervat. Daar moet u vaak zelf voor zorgen of extra bijbetalen. Bij ons betaalt u alle kosten vooraf aangezien wij ook naar onze interne en externe medewerkers toe een stabiele dienstverlening moeten kunnen garanderen, maar weet u steeds precies wat u gaat krijgen en aan welke prijs. Geen onverwachte verrassingen achteraf.